tisdag 20 maj 2014

Magsjuka delux i huset!

KÄNSLIGA LÄSARE BÖR SLUTA LÄSA REDAN NU!


Förra onsdagen precis när vi skulle gå till dagis började lilltjejen kräkas. Det var bara att ringa dagis och meddela att vi inte skulle komma. Hon kräktes hela dagen lillfian. På torsdagen kräktes hon också men inte så mycket, lite på morgonen och en gång på kvällen när hon sov. Sen på fredagen hade det varit ganska lugnt men hon hade ont i magen och sen kräktes hon på kvällen. på lördagen däremot var hon totalt däckad. Orkade inget bara låg på golvet i köket. Jag var borta på jobb och efter lunch ringde min man och sa att hon inte alls mådde bra. När jag kom hem låg hon utslagen i vagnen och sov. Men när hon vaknade så piggnade hon i, jag fick i henne lite flingor och efter det blev hon sig själv igen och sen var hennes magsjuka över, 4 dagar höll hon på.
På söndag morgon började mellantjejen kräkas, jag kände mig också konstig i magen men tog hand om mellantjejen som hade det tokjobbigt. Hon kräktes hela dagen, hade ont i magen och var helt slut. Efter lunch däckade jag ihop och fick min omgång. Ska berätta mer längre ner om min upplevelse av magsjuka efter GBP. Jag var dålig hela dagen och kvällen o natten men på måndagen ok. Stora tjejen började dock kräkas söndag kväll men piggelin på måndag morgon igen. Idag föll mannen ner i träsket. Så alla i huset har nu drabbats och vi har varit hemma med magsjuka i en hel vecka =(.


Så hur var det då att ha magsjuka efter en GBP? Ja detta är min första gång med magsjuka efter operationen. Det började med skum känsla i magen på morgonen och ingen matlust så jag anade vad som var på g och tog en åksjuketablett då jag avskyr att må illa samt är emetofob.  Molandet i magen fortsatte under dagen och blev värre, jag blev hängig, yr, lätt illamående och ont i magen. Efter lunch som bestod av inget för min del började diarrén. Jag hade sjukt ont i magen och diarré(kissade från fel hål) hur mycket som helst. Hur mycket vätska finns det i tarmarna? Jag däckade tillslut på sängen och när jag vaknar upp har mannen lagat mat till resten av familjen. Lukten fick mitt illamående att skjuta i höjden och jag fick uppsöka toan för att kräkas. Eller om man verkligen kan kalla det så, snara ett massa hulkande och saliv som rann ur munnen. Nåt kräk fanns inte där heller. Ont i magen gjorde det i alla fall. Detta var dock enda gången jag kräktes utan det var bara diarré för min del. På kvällen nattade jag lillan och somnade såklart. När jag vaknade fick jag rusa in på toa. Väl där var jag svimfärdig och fick knappt på mig brallorna innan jag landade på golvet som en pöl. Kunde inte röra mig. Helt slutkörd! Efter en till omgång på toan och en till sänkning på golvet lyckades jag palla mig in i sängen där jag somnade med kläderna på för att vakna nån timme senare av att mellantjejen kom upp o var ledsen när stora tjejen kräktes. Jag fick såklart lov att gå på toa igen och höll på att svimma så jag landade på toagolvet igen. Kroppen var helt färdig och ingen näring, vätska eller nåt fanns kvar kändes det som även fast massa hamnade i toan.
Nu efteråt hag jag svårt att äta, det är som efter operationen, måste äta lite lite och sakta sakta. Börjar annars må illa, få ont i magen och sväller upp. Kroppen skriker efter näring men jag kan inte ge den allt den behöver.


Ja nu hoppas jag verkligen att denna pärs snart är över för dethär har INTE varit kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar