måndag 8 december 2014

Livet rusar och jag snurrar med

Jag är inte så bra med dethär med bloggen nå mer.

Det har nu gått två år sen jag gjorde min operation. Jag har gått ner 73 kg men är fortfarande överviktig enligt BMI. Mitt liv har blivit mycket lättare och gladare efter operationen och jag ångrar mig inte en sekund.

En hudkosym som är x-antal nummer för stor har jag numera på armar, mage, lår och tuttarna hänger bra dom med. Jag har varit på bedömning hos Skönvikt för min mage och hoppas att de skriver remiss till plastikkirurgen. Här i Dalarna krävs att man har BMI under 30, minst 3 cm överhäng och varit viktstabil i minst 6 månader. Operation får inte ske förrän 2 år efter en GBP.
Jag hade 4,5 cm överhäng när sköterskan på Skönvikt mätte men jag tyckte hon var lite snål, gick inte ända upp i vecket.

Träning är obefintlig för tillfället men jag hoppas jag ska komma igång snart igen. Har varit så trött och orkeslös länge nu pga tomma järndepåer. Äter järntabletter för fullt nu.

Ja det var en liten kort uppdatering från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar